11

شب قدر؛ شبی سرنوشت ساز برای انسان

  • کد خبر : 946
  • 31 فروردین 1401 - 10:41
شب قدر؛ شبی سرنوشت ساز برای انسان

شب قدر، شب اجابت آرزوهاست، شب آرزو کردن و به مراد رسیدن، شب دعا کردن و اجابت شدن، شب خواستن و به دست آوردن، شب طلب آمرزش است و بخشیدن. شب نوزدهم ماه مبارک رمضان آغاز اولین شب قدر است، شبی پرفضیلت که در سال بی‌مانند است و گویند در این شب سرنوشت انسان بار […]

شب قدر، شب اجابت آرزوهاست، شب آرزو کردن و به مراد رسیدن، شب دعا کردن و اجابت شدن، شب خواستن و به دست آوردن، شب طلب آمرزش است و بخشیدن.

شب نوزدهم ماه مبارک رمضان آغاز اولین شب قدر است، شبی پرفضیلت که در سال بی‌مانند است و گویند در این شب سرنوشت انسان بار دیگر رقم می‌خورد.

شب قدر شب اوج گرفتن عبادت‌ها و تضرع و گریه و زاری به درگاه احدیت، شب آشتی انسان با خدا و شبی مختص به راز و نیاز انسان با معبود است.

شب قدر، شبی است سرنوشت ساز برای آدمی، و جایگاه این شب در نزد خداوند منان چنان والاست که در کتاب مبارک قرآن سوره‌ای به نام سوره قدر به آن اختصاص داده شده است.

شب قدر که در زبان عربی به آن “لیله‌القدر” گفته می‌شود، به معنای شب سرنوشت است و در این شب سرنوشت انسان بار دیگر رقم می‌خورد.

شبی که درهای رحمت و بخشش خداوند به روی انسان باز و فرصتی است برای دیدار و خلوتی دوباره با معبود.

شب قدر، شب اجابت آرزوهاست، شب دعا کردن و اجابت شدن، شب خواستن و به دست آوردن، شب طلب آمرزش است و بخشیدن.

در این شب گویی آسمان به زمین نزدیک‌تر شده و فرشتگان امر یافته‌اند که اجابت کنند همان‌چیزی را که انسان از خدا طلب کرده است.

شبی که مقدرات یک سال انسان در آن مشخص و ارزاق و عمر و اتفاقات انسان در آن نوشته می‌شود و این شب فرصتی دوباره برای انسان است.

یک استاد حوزه و دانشگاه در مورد اهمیت شب‌های قدر گفت: اگر در شب قدر اندازه لطف خدا به خودمان را درک‌ کنیم، آنگاه این شب می‌تواند بهتر از هزار شب باشد که ما با دانستن قدر، منزلت، اندازه و جایگاه خودمان و نعمت‌هایی که خداوند به ما لطف کرده است راهی به سوی آینده‌ای مقدر شده و مملو از خوبی‌ها، زیبایی‌ها و نیکی‌ها پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام محمد پیکری – استاد حوزه و دانشگاه – اظهار کرد: اگر در شب قدر اندازه‌ها را درک کنیم به این معنا که اندازه لطف خدا به خودمان را درک و توانایی‌های خودمان را به اندازه نعمت‌هایی که خدا به ما ارزانی داشته بدانیم شب قدر ما قدر دانسته شده است.

وی ادامه داد: با درک این نعمت‌ها و لطف‌های خدا به خودمان آنگاه این شب می‌تواند بهتر از هزار شب باشد که ما با دانستن قدر، منزلت، اندازه و جایگاه خودمان و نعمت‌هایی که خداوند به ما لطف کرده است راهی به سوی آینده‌ای مقدر شده و مملو از خوبی‌ها، زیبایی‌ها و نیکی‌ها پیدا کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امشب، شب قدر است، برای کسی که قدر لطف خدا به خوش را بداند.

لینک کوتاه : https://irnamnews.ir/?p=946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.